10 Ekim 2012 Çarşamba

Stil İncelemesi | Miley Cyrus

İlk stil incelemesi yazım bu olacak, çok heyecanlandım. İlk yazımda nedense gittim yeri Miley Cyrus'a verdim. Ondan daha çok sevdiğim kadın müzisyen veya oyuncular yok mu? Var. Ya da daha çok sevilen var, "It Girl" ilan edilmiş olanlar var. Ama ben gittim Miley Cyrus'ı seçtim, içimden öyle geldi. Keyifle okursunuz umarım.

 23 Kasım 1992 doğumlu Miley'nin gerçek adı aslında Destiny Hope Cyrus'mış, ama daha sonra babasının ona taktığı bir lakap sayesinda adını Miley Ray Cyrus olarak değiştirmiş. Bu kadar ünlü olmasının nedeni bir Disney dizisi olan Hannah Montana. Hemen stiline geçelim hep beraber.

 Miley'nin bazen süslü püslü, bazen asi, bazen normal takıldığını sanan biriydim ama derin araştırma yaptıktan sonra genel olarak "rockçıyım herkes bilsin" tarzını kendine ilke edinmiş, süper de olmuş bence. Kıyafetlerine ba-yıl-dım açıkçası. Tam benim tarzım. En baştaki üzerine giydiği kuru kafalı , kırmızı siyah kareli gömleği, yüksek bel ve zımbaları şortları, deri taytı...  Ayakkabıları da birbirinden güzel. Allahım sana geliyorum. Bu kadar çok güzel bulmayayım dedim, azıcık kötü eleştri yapayım dedim ama yok maalesef. Neyse diğer fotoğraflarda bulurum belki eleştirecek bir şey.


 Genel araştırmalarım sonucu anladığım birkaç şey, spor yaparken ya da pilates yaparken tayt giyiyor genellikle. Rahat olunca tabii. Yüksek bel şortları da seviyor. Ayrıca yaz ağırlıklı fotoğraflar koymuş olsam da, bu kız ocak ayında da göbeği açık t-shirt, kısacık şortla dolaşıyor. Nasıl donmuyor ben onu anlamadım. Annesi falan kızmıyor mu "Çocuğun olmayacak" diye acaba. Bu fotoğraflarda da kötü eleştiri yapacak bir şey bulamadım maalesef, sizin zevkinize göre kötü giyindiği yerler vardır belki.

 Giydiği grup t-shirtleri ve botları çok hoşuma gidiyor. Giydiği şeylerin üzerine gömlek giymeyi de seviyor Miley. İstese gayet yapabilecekken "Bi giydiğimi bi daha giymem" diyen biri değil, sevdiği şeyi bir kaç kere giymekten çekinmiyor. Hatta son üç fotoğrafta botları aynı fark ettiyseniz. "İlla topuk giymeliyim" insanı da değil, topuksuz ya da çok az topuklu bot veya çizme giymeyi çok seviyor mesela. Çoğu zaman da converselerle çıkıyor dışarı.


 Ödül törenlerinle, film galalarında vesaire giydiklerinde normal hayatındakı rocker tavırlarından hafif de olsa sıyrılıp daha sakin modelleri seviyor. Ve genelde sade renkler tercih ediyor Miley. Benim bu örnekler arasındaki favorimi sorarsanız altta soldan ikinci elbise. Saçları ve ayakkabıları da çok güzel olmuş. Elbisenin göğüs kısmına bayıldım özellikle. Ama geçen seneki MTV Video Music Awards'da giydiği elbiseyi (yukarda soldan 3. sırada bu örnek) ne yaşına, ne de vücuduna yakıştırdım.


Gelelim saçlara. Saç renklerini ve modellerini bu fotoğrafta genel olarak anlatmak istedim. Bu seneye kadar her zaman açık ve koyu kahverengi tonları arasında gidip gelmiş Miley. Sadece bir ara saçlarını siyaha boyatmış, bunun nedeniyse Nick Jonas ondan ayrıldıktan sonra Selena Gomez'le birlikte olunca ona benzemeye çalışmasıymış. Ay bi dakika, resmen dedikoducu kız oldum. Nicktir Selenadır bilemem ama Miley'nin öyle bi şey yapacağını sanmıyorum. Ayrıca siyah ona yakışmamış bence. En iyisi 2012 yılındaki açık kahverengi-sarı arası olan saç tonları.

 Tek model yapmamış saçlarını her zaman, maşa yapmış, düz yapmış, ordan alıp oraya atmış, iki yandan alıp birleştirmiş, ordakiyle burdakini alıp örmüş, oraya bir şey geçirmiş, buraya bir şey takmış vesaire. (Bu anlatımı başka bir blogda bulamazsınız. :P)


 Topuzları çok tatlı :) Sol attaki saçı biz yapsak gülerler, kız yapıyor güzel oluyor, hayranlar bayılıyor, herkes seviyor. Adalet mi şimdi bu? En sevdiğim büyük örnekteki örgü modeli oldu. Sağ ortadaki örgü modeli çok güzel, okulda yapılabilir, dışarda yapılabilir, çok da güzel olur.


Miley upuzun saçlarını omuzlarına gelecek kadar kısa kestirdiği zaman nereye giderse gitsin onu bu saçla görüyorduk.  Hatta her yere bu topuzla gitmeye başladıktan sonra twitterda biri "Miley's Bun" yani "Miley'nin Topuzu" adında bir hesap açmış, Miley bile bu hesabı takip ediyor. Evde öylesine toplayıp çıktığına, 5 saatini ayna karşısında geçirmediğine eminim. Yine de güzel olmuş hep saçları, bizimkiler ancak uyumadan önce yaptığımızda güzel olsun zaten.

Kısa bir süre önce Miley saçlarını bu kadar kısa şekilde kestirip bir kanser kurumuna bağışladı. Bazıları nefret etti, bazıları sevdi bu saçlarını. Bense ilk gördüğümde üzülmüştüm ama gün geçtikçe bu saç bana daha güzel gelmeye başladı. Kız güzel ki, saçını bu hale getirince bile güzel kalabiliyor.

 Ve son olarak, dövmelerini inceleyelim dedim. 
  • Miley Cyrus sol göğsünün altındaki "Just Breathe" dövmesini 17 yaşındayken en yakın arkadaşlarından birini kanserden kaybettikten sonra bu dövmeyi yaptırmış ve yerini de kalbine en yakın yer diye seçmiş.
  •  Sağ elinin yüzük parmağındaki "eşittir" işareti "sevgi eşittir"'i temsil ediyormuş ve eşcinsel evliliği savunduğunu göstermek amacıyla bu dövmeyi yaptırmış.
  • Kulağındaki "Love" dövmesini negatif şeylere kulak tıkayıp, sadece pozitif şeylere yer verdiğini belirtmek için yaptırmış.
  • Kolundaki uzun yazı 1910 yılında Başkan Roosevelt'ın yaptığı konuşmadan alıntıymış ve çeviri şöyle; "Böylece onun yeri, ne zafer ne de yenilgi bilmeyen soğuk ve korkak ruhlara asla teslim edilmeyecek."
Dövmeleri hakkında edindiğim bilgiler de bu kadar.

Kızı çok övmeyeyim, azıcık kötü eleştiri yapayım, bazı yerlerde yerden yere vurayım dedim ama yok, yok! Bu kadar beğeneceğimi tahmin etmemiştim. Müziği pop olup tarzı sanki alternatif müzik yapıyormuş gibi olan ünlüleri de anlamıyorum, ama işime de geliyor biraz; kıyafetlere bakıp bakıp gözüm açılıyor.

İlk stil incelemem benim için çok zevkliydi, umarım okumak da sizin için zevkli olmuştur. Bir dahaki yazımda kimi incelememi isterseniz yorumda belirtirseniz çok mutlu olurum. Ayrıca bana katıldığınız veya katılmadığınız yerler varsa da çekinmeden belirtin. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder